Home / FAQs / BankGiro Loterij

BankGiro Loterij

Kun je de BankGiro Loterij emailen?

Ja je kunt contact opnemen met de BankGiro Loterij via e-mail. Hoe? Dat lees je op onze contactpagina.

Kun je de BankGiro Loterij bellen?

Ja je kunt de BankGiro Loterij bellen. Op onze contactpagina vind je alle contactgegevens van de BankGiro Loterij.

Waar kun je BankGiro Loterij acties vinden?

BankGiro Loterij acties kun je vinden op onze loterij acties pagina.

Wat is de winkans bij de BankGiro Loterij?

De winkans bij de BankGiro Loterij is 1 op 4.

Wat is de kans om miljonair te worden bij de BankGiro Loterij?

Bij de BankGiro Loterij maak je elke maand kans op € 1 miljoen. Als je het hele jaar meespeelt is de kans dat jij alleen dat miljoen wint 1 op 125.542. Hier moet je echter wel kansspelbelasting over betalen en ben je met een kleine 7 ton in euro’s technisch gezien nog geen miljonair. Wel is dit de hoogste winkans van alle loterijen op een (bijna) miljoen. Meer weten? Lees hier een uitgebreid artikel over de winkans om miljonair te worden.

Wat is BankGiro Loterij The Wall?

BankGiro Loterij The Wall is een TV programma waarin koppels geldbedragen kunnen winnen die oplopen tot honderdduizenden euro’s. Vanaf begin 2019 is The Wall weer te zien op TV bij SBS6 op zondags om 20:30. Het concept is eenvoudig, de kandidaten moeten een vraag goed beantwoorden. Doen ze dit, dan wordt hun bal groen. Deze groene bal valt dan in een muur met 15 gaten onderin die geldbedragen vertegenwoordigen. Het bedrag van het gat waar de bal in valt wordt opgeteld bij de prijzenpot. Hebben de kandidaten een antwoord fout? Dan wordt de bal rood, en wordt het betreffende bedrag juist van de totaalprijs afgetrokken.

Wat kun je doen met de BankGiro Loterij VIP-KAART?

Met de BankGiro Loterij VIP-KAART kun je gratis naar 50 (en meer) top musea, ontvang je korting op dagjes en avondjes uit en maak je kans op exclusieve evenementen. Je ontvangt deze exclusieve VIP-KAART als deelnemer van de BankGiro Loterij. Lees ons blog artikel over de VIP-KAART wat je er precies mee kunt doen.

Hoeveel geeft de BankGiro Loterij aan goede doelen?

De helft van je inleg gaat rechtstreeks naar organisaties die werken op gebied van cultuur en monumentenzorg in Nederland. In totaal heeft de BankGiro Loterij in 2017 € 66,9 miljoen geschonken aan de aangesloten doelen. Per lot gaat er minimaal 50% naar het goede doel.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan toch meespelen?

Iedereen met een Nederlands bankrekeningnummer kan meespelen met de BankGiro Loterij. Dus ook als je in het buitenland woont. Bekijk hier de andere loterijen.

Speel ik altijd mee met de Extra Trekking van de BankGiro Loterij?

Ja. Als je deelneemt aan de BankGiro Loterij speel je automatisch mee met de Extra Trekkingen. In totaal speel je dus 15 keer per jaar mee.

Welke goede doelen steunt de BankGiro Loterij?

De BankGiro Loterij richt zich op goede doelen die bijdragen aan cultuur. Als je cultuur dus een warm hart toedraagt, is de BankGiro Loterij wellicht wel wat voor jou. Enkele van de grotere goede doelen van de BankGiro Loterij zijn:

  • Maritiem Museum
  • Fries Museum
  • Museum de Fundatie
  • Paleis Het Loo
  • Zeeuws Museum
  • Vereniging Hendrick de Keyser

En vele anderen…

Wat kost een lot van de BankGiro Loterij?

Deelname aan de BankGiro Loterij kost € 13,75 per maand per lotnummer. Als je wilt kun je met meerdere lotnummers meespelen om meer kans te maken. Je betaalt voor elk lotnummer waarmee je speelt € 13,75 per maand.

Wat kan ik winnen in de BankGiro Loterij?

Kijk voor een overzicht van de te winnen prijzen op de pagina van de BankGiro Loterij. Je kunt hier eventueel ook direct meespelen.

Hoe werkt de trekking?

Alle trekkingen van de BankGiro Loterij geschieden door een Notaris. Dat gebeurt op de laatste werkdag voor de 10e van elke maand. De BankGiro Loterij staat onder streng toezicht van instanties als o.a. het ministerie van Veiligheid en Justitie, het College van toezicht op de kansspelen en het Nederlands Meetinstituut. Hierdoor wordt de eerlijkheid van de trekkingen gewaarborgd.

Wat is de 14e trekking van de BankGiro Loterij?

Naast de 12 standaard maandelijkse trekkingen, organiseert de BankGiro Loterij 2 extra trekkingen. De 13e en de 14e trekking. Deze trekking staat altijd in het teken van een project van een van de goede doelen van de BankGiro Loterij.

Hoe weet ik of ik gewonnen heb bij de BankGiro Loterij?

Bekijk hier de trekkingsuitslag en je ziet gelijk of, en wat je hebt gewonnen!

Ik heb geen bevestigingsbrief van mijn deelname in de BankGiro Loterij ontvangen

Als je gaat meespelen in de BankGiro Loterij hoor je een bevestigingsbrief te ontvangen. Het kan gebeuren dat deze niet aankomt. Je speelt dan echter wel al mee. Houd je rekeningnummer in de gaten. Wanneer de inleg wordt afgeschreven, speel je mee. Je bankrekeningafschrift is het bewijs dat je meespeelt.

Als ik een prijs win bij de BankGiro Loterij, moet ik dan op TV?

Dat hoeft niet. Als je niet wilt, word je niet gefilmd en/of wordt het niet uitgezonden. Dit gaat altijd in overleg met de BankGiro Loterij.

Kunnen naturaprijzen worden ingeruild voor geldprijzen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wanneer je een naturaprijs wint bij de BankGiro Loterij, wordt deze bij je bezorgd. Je ontvangt hierover bericht na 4 tot 6 weken na het bekendmaken van de trekkingsuitslag.

Ik speel mee met een gratis lot, maar toch is er inleg afgeschreven

De inleg die is afgeschreven is voor de volgende maand. Elke maand wordt de inleg voor de volgende maand afgeschreven en wanneer je voor het eerst meespeelt, wordt er dus in dezelfde maand afgeschreven als dat je meespeelt. De inleg geldt echter voor je deelname in de volgende maand.

Waarom ontvang ik geen loten?

Als je meespeelt in de BankGiro Loterij ontvang je geen loten. Je “lot” is je bankafschrift die de vermelding geeft van je inleg.

Hoe wijzig ik mijn tenaamstelling bij de BankGiro Loterij?

Wanneer je bijvoorbeeld onlangs bent getrouwd en derhalve een andere naam hebt aangenomen, kun je voor wijzigingen contact opnemen met de BankGiro Loterij. Hier vind je alle contactgegevens.

Hoe wijzig ik het van mij bekende e-mailadres bij de BankGiro Loterij?

Om je e-mailadres te wijzigen bel je met de klantenservice van de BankGiro Loterij: 0900-3001600, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Wat is mijn bewijs van deelname bij de BankGiro Loterij?

Het afschrift van je bankrekening waarop de inleg aan de BankGiro Loterij staat vermeld is het bewijs van je deelname. Elke maand wordt de inleg afgeschreven onder vermelding van je lotnummer. Daarmee toon je aan dat je meespeelt.

Wat is een Gewonnen Speelkans bij de BankGiro Loterij?

Wanneer je een “Gewonnen speelkans” wint bij de BankGiro Loterij, maak je extra kans op prijzen. Als je deze gewonnen speelkans wint, speel je 2 maanden later gratis mee met een extra lotnummer. Dus: wanneer je een gewonnen speelkans wint in mei, speel je in juli eenmaal gratis mee. Deze extra deelname is eenmalig en stopt daarna automatisch.

Zijn de prijzen belastingvrij bij de BankGiro Loterij?

Nee. Volgens de wet op de kansspelen worden prijzen boven de € 454,- belast met de kansspelbelasting. Dat is 30,1% van het gewonnen bedrag. De BankGiro Loterij zorgt echter voor de afdracht van deze belasting. Dat betekent dat je geen kansspelbelasting meer hoeft te betalen over het bedrag dat je op je rekening ontvangt.

Als je met meerdere lotnummers meespeelt en je wint verschillende prijzen die elk onder de € 454,- blijven, dan hoef je over het totaal geen kansspelbelasting te betalen. De prijzen worden dus niet bij elkaar opgeteld.

Met welke lotnummers speel ik mee?

Je lotnummer bij de BankGiro Loterij bestaat uit je bankrekeningnummer, gevolgd door 2 cijfers. Door die 2 cijfers is het mogelijk om met meerdere lotnummers mee te spelen om nog meer kans te maken. Het lotnummer waarmee je speelt wordt op je bankrekening afschrift vermeld.

Wanneer ontvang ik mijn Kies uw Prijs cadeaubon?

Heb je een cadeaubon gewonnen van “Kies uw prijs” bij de BankGiro Loterij? Gefeliciteerd! Het duurt 4 tot 6 weken vanaf het moment van bekendmaking van de trekkingsuitslag voordat je bericht ontvangt met meer informatie over je gewonnen cadeaubon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer bij de BankGiro Loterij?

Als je met een ander bankrekeningnummer wilt meespelen dan je nu doet, kan je dit wijzigen in ‘Mijn BankGiro Loterij‘.

Waarom wordt mijn inleg nog afgeschreven nadat ik heb stopgezet?

De opzegging wordt binnen enkele weken verwerkt door de administratie van de BankGiro Loterij. Het kan derhalve gebeuren dat je afmelding en het afschrijven van een inleg elkaar kruisen.

Hoe kan ik opzeggen naar aanleiden van overlijden?

Regelt u de zaken van iemand die onlangs is overleden? U kunt hier de verschillende mogelijkheden bekijken om de BankGiro Loterijop te zeggen.

Kan ik de inleg op een andere datum laten afschrijven?

Dee, dit kan helaas niet. De BankGiro Loterij schrijft de inleg altijd op dezelfde dag af. In de meeste gevallen is dit de 25e van de maand.

Ik ben net deelnemer en nu wordt er 2x inleg afgeschreven. Hoe kan dat?

Dit kan gebeuren. Normaal gesproken wordt de inleg voor de volgende maand afgeschreven van je bankrekening. Maar wanneer je voor het eerst meedoet, speel je al gelijk in deze maand mee. Dat betekent dat je de eerste maand voor zowel de betreffende als de volgende maand betaalt.

Wanneer wordt mijn inleg afgeschreven?

De inleg voor je deelname wordt doorgaans op dezelfde dag afgeschreven. In de meeste gevallen is dat de 25e van elke maand. Het kan natuurlijk gebeuren dat je op dat moment geen of niet genoeg geld op je rekening hebt staan. Dan volgt een aantal dagen later nog een poging.

Ik wil niet meer gebeld worden door de BankGiro Loterij

Als je deelnemer bent ooit bent geweest, kan je gebeld worden door de BankGiro Loterij. Je telefoonnummer zit dan in de database en bij elke actie kan je worden gebeld. Wil je dit niet meer, dan kan je het beste even bellen met de klantenservice van de BankGiro Loterij op 0900-3001600, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Heb je nog nooit meegespeeld maar wordt je wel gebeld? Schrijf je dan in in het Bel-me-niet Register. Dat scheelt je nog veel meer ongewenste telefoontjes.

Heb je een prijs gewonnen, maar nog niets ontvangen?

Dat kan gebeuren. In de regel worden geldprijzen binnen 6 weken bijgeschreven op de rekening waarmee je meespeelt. Over naturaprijzen krijg je binnen 4 tot 6 weken bericht.

Heb je na bovengenoemde periodes nog niets gehoord van de BankGiro Loterij? bel dan de klantenservice op 0900-3001600, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Wanneer ontvang ik mijn gewonnen prijs bij de BankGiro Loterij?

Heb je een prijs gewonnen in de BankGiro Loterij? Gefeliciteerd! Het gewonnen bedrag wordt binnen 6 weken overgeschreven op de bankrekening waarmee je meespeelt. Win je een andere prijs dan een geldprijs? Dan krijg je binnen 4 tot 6 weken bericht van de BankGiro Loterij.

Hoe weet ik zeker of ik meespeel in de BankGiro Loterij?

Je kunt heel eenvoudig op je bankrekening checken of je meespeelt met de BankGiro Loterij of niet. Voorafgaand aan elke trekking wordt het bedrag voor de deelname automatisch van je rekening afgeschreven. Je rekeningafschrift is het bewijs van deelname.

Wanneer zijn de trekkingen van de BankGiro Loterij?

Op de laatste werkdag voor de 10e van de maand vindt de trekking plaats van de BankGiro Loterij. De uitslagen van alle trekkingen van de BankGiro Loterij vind je op deze pagina.

Waar vind ik de trekkingsuitslagen van de BankGiro Loterij?

De trekkingsuitslagen van de laatste en eerdere trekkingen vind je op deze pagina.

Hoe kan ik me afmelden voor post van de BankGiroLoterij?

Ontvang je post van de BankGiro Loterij en wil je die niet meer ontvangen? Dan kun je het volgende doen om je af te melden:

Is de post ongeadresseerd? Vraag dan een Nee/Nee sticker aan.

Is de post aan jou gericht? Dank kun je je hier afmelden voor het ontvangen van post van de BankGiro Loterij.

 

Hoe kan ik meespelen met de BankGiro Loterij?

Je kunt je op deze website heel eenvoudig meespelen met de BankGiro Loterij.

Hoe vaak zijn er extra trekkingen bij de BankGiro Loterij?

Naast de 12 maandelijkse standaard trekkingen van de BankGiro Loterij, vindt er drie maal per jaar een extra trekking plaats. In totaal zijn er dus 15 trekkingen per jaar.

Waarom houdt de BankGiro Loterij Extra Trekkingen?

De BankGiro Loterij ondersteunt organisaties die actief zijn op het gebied van cultuur. De opbrengst van de extra trekkingen is bedoeld ter ondersteuning van extra projecten van deze organisaties.

Wat is een extra trekking bij de BankGiro Loterij?

Naast de 12 maandelijkse trekkingen van de BankGiro Loterij vinden er jaarlijks 3 extra trekkingen plaats. Deze trekkingen staan in het teken van een bijzonder project van een van de goede doelen van de BankGiro Loterij. Bij deze extra trekkingen zijn er natuurlijk extra prijzen te winnen.

Waar staan de uitslagen van de BankGiro Loterij?

De uitslagen van de BankGiro Loterij kun je vinden op deze pagina.

© 2018 Loten.nl | Over ons | Contact | Privacy | Disclaimer

BankGiro Loterij Kies je WelkomstcadeauBankGiro Loterij Kies je Welkomstcadeau