Home / FAQs / Nationale Postcode Loterij

Nationale Postcode Loterij

Hoe hoog is de jackpot bij de Postcode Loterij

De jackpot, oftewel de PostcodeKanjer, staat voor de volgende trekking op € 1 miljoen.

Hoe kan ik de Postcode Loterij opzeggen?

Je kunt hier de Postcode Loterij opzeggen.

Draagt de Postcode Loterij bij aan goede doelen?

Ja. Minimaal de helft van het geld waarvoor loten zijn gekocht wordt besteed aan goede doelen. Dit zijn er op moment van schrijven 103 voor mens en natuur, waaronder Oxfam Novib en Artsen zonder grenzen.

Hoe krijg ik een Postcode Loterij fiets?

Je krijgt een Postcode Loterij fiets als je wijk een prijs wint. Alle deelnemers van de winnende postcode krijgen 1 fiets per deelnemend lot.

Wat is het telefoonnummer van de Postcode Loterij?

Je kunt de Postcode Loterij telefonisch bereiken op nummer 0900-3001500, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Wat kost een Postcode Loterij lot?

Een lot bij de Postcode Loterij kost € 13,25 inclusief StraatprijsVerdubbelaar.

Kom ik op TV als ik een prijs win?

De Postcode Loterij vraagt eerst altijd toestemming of je op TV wilt verschijnen. Wanneer je dit niet wilt, gebeurd dat dat ook niet.

Wat is de StraatprijsVerdubbelaar?

Wanneer je meespeelt met de StaatprijsVerdubbelaar maak je wekelijks kans op een dubbele PostcodeStraatPrijs. Deze prijs wordt wekelijks uitgereikt, winnaars ontvangen dan € 12.500. Wanneer je meespeelt met een StaatprijsVerdubbelaar, ontvang je € 25.000.

Moet ik belasting betalen als ik een prijs win bij de Postcode Loterij?

Geldprijzen tot € 454,- zijn belastingvrij. Daarboven worden alle geldprijzen belast met 30,1% kansspelbelasting. Deze wordt door de Nationale Postcode Loterij afgedragen. Je ontvangt dus het bedrag op je rekening waar de belasting al is afgehaald. Indien je op meerdere loten een geldprijs wint van minder dan € 454,- hoef je geen kansspelbelasting te betalen. De bedragen worden dus niet bij elkaar opgeteld.

Hoeveel Postcode Loterij Kanjerpunten heb ik?

De Nationale Postcode Loterij heeft 14 trekkingen per jaar: twaalf maandelijkse trekkingen en twee jaarlijkse Extra Trekkingen. Je spaart één Kanjerpunt per lotnummer per trekking. Elk lotnummer begint in januari van het nieuwe kalenderjaar met één Kanjerpunt.

Door middel van de Kanjerpunten wordt aangegeven hoe lang een lotnummer al meespeelt in dit kalenderjaar. Je Kanjerpunten zijn van belang bij de drie JackpotKanjers die de Postcode Loterij elk jaar verloot.

De Kanjermiljoenen worden verdeeld over de winnende postcode en de winnende wijk. Hoe meer Kanjerpunten, hoe groter het deel dat je wint van de PostcodeKanjer.

Met welke lotnummers speel ik mee met Postcode Loterij?

Je lotnummers bestaan uit je postcode en een volgnummer van drie cijfers. De Nationale PostcodeLoterij schrijft de inleg voor elke trekking af van uw rekening. Je lotnummers staan op je rekeningafschrift vermeld.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

 

Je rekeningnummer kun je wijzigen via je persoonlijke pagina bij de Postcode Loterij. Je kunt ook telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 0900-3001500 bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur

Hoe kan ik deelname met de Postcode Loterij opzeggen in verband met overlijden?

Wanneer je de Postcode Loterij wilt opzeggen i.v.m. overlijden dien je een brief te sturen met daarin de gegevens van de deelnemer (naam, adres, rekeningnummer en lotnummer(s)) en vermeldt dat de deelname wordt beëindigd wegens overlijden. Lees hier meer over het opzeggen van de Postcode Loterij.

Wat is de Groene Postcodeprijs?

De Groene PostcodePrijs is een milieubewuste prijs van de Nationale Postcode Loterij. Elke week is er één winnende postcode, en elk lotnummer in die postcode wint een waardebon van €2500,-. Deze waardebon kun je besteden aan allerlei ‘groene’ producten! Klik hier voor alle informatie over deze prijs van de Nationale Postcode Loterij.

Waar vind ik de trekkingsuitslag van de Postcode loterij?

Ik ben net lid en de Postcode Loterij heeft 2x geld afgeschreven

In dat geval heb je inleg betaald voor twee verschillende trekkingen. Normaal gesproken schrijft de Postcode Loterij het inleggeld voor je deelname af vlak voordat de speelmaand begint. Voor de eerste maand is dit echter niet mogelijk: het inleggeld voor de eerste speelmaand wordt daarom in de speelmaand zelf afgeschreven.

Ik wil niet meer gebeld worden door de Postcode Loterij

Wanneer je ooit deelnemer bent geweest en niet meer gebeld wilt worden voor acties van de Postcode Loterij dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de Postcode Loterij op telefoonnummer 0900-3001500, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Heb je nog nooit meegedaan met de Postcode Loterij? Dan kun je je registreren bij het bel-me-niet-register.

Ik wil geen post meer ontvangen van de Postcode Loterij

Wil je geen geadresseerde reclamepost meer ontvangen van de Postcode Loterij? Dan kun je je afmelden op www.postfilter.nl. Houd rekening met een overgangsperiode, het kan dus zijn dat je nog 1 maal post ontvangt van Postcode Loterij.

Hoe kan ik meespelen met de Postcode Loterij?

Je kunt meespelen met de Postcode Loterij via de link hieronder.

Hoe werkt de trekking van de Postcode Loterij?

De trekkingen van de Nationale Postcode Loterij vinden plaats op de 8e van de maand. De uitslagen vind je op deze pagina. De Nationale Postcode Loterij heeft 14 trekkingen per jaar: 12 maandelijkse trekkingen en twee keer per jaar een extra trekking.

Doe ik mee aan extra trekkingen van de Postcode Loterij?

De Extra Trekkingen zijn een onderdeel van deelname aan de Postcode Loterij, als je meespeelt met de Postcode Loterij, speel je dus ook altijd mee met de extra trekkingen. Er zijn 12 maandelijkse trekkingen en twee jaarlijkse Extra Trekkingen. In totaal zijn er dus 14 trekkingen per jaar. De inleg wordt enkele weken voor de trekking afgeschreven.

Wanneer ontvang ik mijn prijs van de Postcode Loterij?

Win je een prijs, dan wordt deze binnen 6 weken naar je rekening overgemaakt. Dat gaat helemaal automatisch. Win je een prijs in nature? Dan ontvang je 4 tot 6 weken na de trekking een bericht van de Nationale Postcode Loterij.

Hoe kan ik meespelen met de PostcodeKanjer?

Door mee te spelen met de Postcode Loterij doe je automatisch ook mee met de PostcodeKanjer.

Hoe kan ik zien of ik meespeel in de Postcode Loterij?

De inleg voor je lotnummers wordt voorafgaand aan de trekking van uw rekening afgeschreven. Je rekeningafschrift is je bewijs van deelname.

© 2018 Loten.nl | Over ons | Contact | Privacy | Disclaimer

BankGiro Loterij gegarandeerd geldBankGiro Loterij gegarandeerd geld